– Zapotrzebowanie na anonimową, bezpłatną pomoc dla najmłodszych jest niezwykle duże. W ubiegłym roku odebraliśmy ponad 130 000 połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia, opieki i ochrony. Prawie 8000 razy młodzi ludzie kontaktowali się z nami za pomocą wysyłanych przez internet wiadomości. W niemal 100 przypadkach podejmowaliśmy interwencje ratujące zdrowie lub życie dzieci– mówi Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dzieci Niczyje. Tradycja telefonów zaufania dla dzieci sięga lat 70. XX wieku.Dziś w Polsce istnieje kilkanaście linii pomocowych dla dzieci i młodzieży. Tylko nieliczne z nich są bezpłatne i ogólnodostępne. Dwie z nich prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje: Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 (dotyczy wszystkich problemów dzieci i młodzieży) oraz Helpline.org.pl 800 100 100 (wyspecjalizowany w problemach związanych z zagrożeniami w internecie).
Dzieci korzystające z telefonów zaufania dzielą się z konsultantami tym, co jest dla nich trudne i bolesne. Często mówią o swoim niepokoju, niełatwych relacjach z dorosłymi i szukają rozwiązań problemów.