Założenia empatycznej komunikacji:
• Wszyscy ludzie we wszystkim co robią i zawsze, kiedy to robią próbują zaspokoić własne potrzeby.
• Potrzeby wszystkich są równe .
• Uczucia pochodzą z naszych potrzeb.
• Jesteśmy odpowiedzialni tylko za swoje uczucia. Nie jesteśmy zaś odpowiedzialni za uczucia innych osób, nawet własnych dzieci czy rodziców.
• Odpowiedzialni jesteśmy za intencję, z którą działamy.
• Wszyscy ludzie chcą współpracować, jeśli ich potrzeby zostaną wzięte pod uwagę dzięki tej współpracy (nie muszą być zaspokojone, ale usłyszane).
• Kontakt jest priorytetem. Przedkładajmy kontakt nad rozwiązanie.
Spotkanie ma charakter warsztatowy: minimum teorii, maksimum ćwiczeń praktycznych (odgrywanie ról, praca w dwójkach, małych grupach, burze mózgu, etc).
Poniżej tematy, na których się skupimy:
• Jak przyjąć „NIE” i jak powiedzieć NIE”?
• Czy kary i nagrody są konieczne?
• Jak wyrazić swój gniew w pełni i bez krzywdzenia dziecka?
• Jak reagować na rywalizację i konflikty między dziećmi?
• Jak mediować między dziećmi?
Inspiracje: Porozumienie bez przemocy PBP – Marshall B. Rosenberg Wychowanie bez porażek – Thomas Gordon Playful Parenting – Lawrence Cohen Original Play.Pierwotna zabawa – Fred Donaldson.
Termin: co środę – 7,14, 21 i 28 marca 2012 r.
Czas spotkania: 19.00 – 21.30 (2,5 godziny)
Miejsce: Konstancin-Jeziorna, Stara Papiernia Magic World
Zapisy i informacje: , 698 68 41 51