Kurs „Czytanie jako metoda rozwoju i edukacji”, kurs dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów szkolnych, bibliotekarzy i innych osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Termin rozpoczęcia: 7 października 2015 „Czytanie jako metoda rozwoju i edukacji” rozpocznie się 7 października 2015 r. i potrwa 11 tygodni. Kurs skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, bibliotekarzy. Na kursie dowiedzą się Państwo jak za pomocą czytania rozwijać umiejętności językowe, pobudzać do myślenia i rozbudzać pasję do czytania. Więcej informacji: http://iumw.pl/czytanie-jako-metoda.html Badania potwierdzają, że uczniowie, którzy chętnie czytają książki, mają lepsze wyniki w szkole oraz większe szanse ukończenia studiów i zrobienia kariery zawodowej niż ich nieczytający rówieśnicy. Na kursie dowiedzą się Państwo dlaczego współczesne dzieci nie lubią czytać, jakie błędy popełniamy ucząc je czytania, dlaczego czytanie uczniom jest najlepszą inwestycją w ich przyszłość, dlaczego chłopcom należy szczególnie dużo czytać na głos, jaki jest związek między czytaniem a systemem wartości, przede wszystkim zaś – jak skutecznie rozwijać umiejętności językowe dzieci i ich pasję do czytania. • daje możliwość wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, pomysłów, wspólnego wypracowania praktycznych narzędzi pracy z dziećmi/uczniami, rodzicami, gronem pedagogicznym placówki przy wprowadzaniu programu codziennego czytania • pozwala na bardziej krytyczny wybór lektur dla dzieci, uwzględniających ich wiek, płeć, dojrzałość emocjonalną i intelektualną oraz przynosi propozycje odpowiednich tytułów • przynosi lepsze zrozumienie mechanizmów społecznych oraz zachowań dzieci/uczniów, ułatwia pracę z nimi poprzez dobór właściwych/skutecznych metod i lektur • przyczynia się do wszechstronnego rozwoju zawodowego i osobistego Uczestnika oraz podniesienia jego kompetencji nauczycielskich i wychowawczych; przynosi motywację do czytania książek popularnonaukowych • poprawia relacje z uczniami, podnosi efekty nauki w szkole, wzmacnia satysfakcję z pracy zawodowej • uczy kompetentnego poruszania się na platformie e-learningowej
2. Kurs „Nauczanie wartości”, kurs dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów szkolnych, bibliotekarzy i innych osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Termin rozpoczęcia: 7 października 2015
Czas trwania: semestr pierwszy – 13 tygodni, semestr drugi – 12 tygodni (łącznie: 25 tygodni) „Nauczanie wartości” rozpocznie się 7 października 2015 r. i składa się z dwóch bloków, z których pierwszy trwa 13 tygodni, a drugi 12 tygodni. Na kursie dowiedzą się Państwo, jak zaszczepić w dzieciach wartości moralne, podnieść ich motywację do nauki i zapobiegać zachowaniom aspołecznym. Jest to kompleksowy kurs skierowany do nauczycieli jako wsparcie metodyczne w realizacji programu. Więcej informacji: http://iumw.pl/nauczanie-wartosci-jako-profilaktyka.htm Na kursie dowiedzą się Państwo, jak zaszczepiając w dzieciach wartości moralne możemy podnieść ich motywację do nauki i współpracy, rozwijając postawę życzliwości i poszanowania innych oraz zapobiegać zachowaniom aspołecznym. Uczestnicy kursu otrzymają wsparcie metodyczne przy wdrażaniu programu w swoich grupach szkolnych i przedszkolnych, będę mogli przećwiczyć stworzone narzędzia, podzielić się doświadczeniem, otrzymać cenne wskazówki od ekspertów. – związku między zaspokojeniem potrzeb emocjonalnych dziecka, a jego skłonnością do zachowań moralnych – istoty wartości moralnych, przyczyn współczesnego kryzysu wartości – wpływu współczesnej kultury na system wartości młodego pokolenia – własnej roli dorosłego jako wzorca i przewodnika w świecie wartości • Przynosi wiedzę na temat: – mechanizmu więzi i konsekwencji jej zaburzeń dla dalszego życia oraz praktykowanego systemu wartości – zagrożeń cywilizacyjnych dla zdrowia psychicznego, umysłowego oraz moralnego dzieci i młodzieży – wpływu wartości na jakość życia jednostek i społeczeństw – skutecznych sposobów nauczania wartości i wdrażania dzieci do ich codziennego praktykowania • Rozwija duchowo, skłania do refleksji nad własnym systemem wartości, często do jego przewartościowania lub zredefiniowania pewnych pojęć aksjologicznych • Podnosi motywację i siłę do praktykowania trudnych wartości takich jak mądrość, odwaga, samodyscyplina • Daje możliwość wypracowania praktycznych narzędzi pracy z dziećmi/uczniami w zakresie nauczania moralnego, wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, pomysłów; wskazuje przykłady literackie przydatne do nauczania wartości • Przyczynia się do wszechstronnego rozwoju zawodowego i osobistego Uczestnika oraz podniesienia jego kompetencji wychowawczych • Przynosi lepsze zrozumienie postaw i zachowań dzieci/uczniów, ułatwia pracę z nimi poprzez dobór właściwych/skutecznych metod, podnosi satysfakcję z pracy • Poprawia własne funkcjonowanie i relacje z innymi ludźmi, w tym z rodzicami uczniów 3. Kurs „Wychowywanie chłopców”, kurs dla rodziców i nauczycieli Termin rozpoczęcia: 14 października, czas trwania: 6 tygodni „Wychowywanie chłopców” rusza 14 października 2015 r. Czas trwania kursu to 6 tygodni. Skierowany jest do rodziców i nauczycieli. Na kursie dowiecie się Państwo, dlaczego sposób postrzegania i przeżywania świata przez chłopców i dziewczynki tak bardzo się różni. Udział w kursie pomoże odpowiedzieć na pytania: jak odkryć i rozwijać zainteresowania chłopca i co zrobić z jego niespożytą energią? Więcej informacji: http://iumw.pl/kurs-wychowywanie-chlopcow.html Na kursie dowiesz się, dlaczego sposób postrzegania i przeżywania świata przez chłopców i dziewczynki oraz przez mężczyzn i kobiety tak bardzo się różni i jak sprawić, byśmy się wzajemnie lepiej rozumieli i bardziej szanowali. Dzięki zrozumieniu wrodzonych cech oraz potrzeb chłopców, rodzicom i nauczycielom łatwiej będzie wychować ich na wspaniałych mężczyzn – samodzielnych, odpowiedzialnych, kulturalnych, mądrych i szczęśliwych. Kurs odpowiada na liczne pytania wychowawcze, m.in.: Jak odkryć i rozwijać zainteresowania chłopca? Co zrobić z jego niespożytą energią? Jak rozmawiać z chłopcem, aby nas słuchał i wiedział, czego od niego chcemy? Co robić, kiedy nie reaguje na nasze prośby i polecenia? Co robić, gdy się boi, kiedy płacze, kiedy jest przygnębiony? Jak reagować na jego zaczepki słowne? Zapoznając się z zalecanymi materiałami, wymieniając się na forum kursu wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi Kursantami i Moderatorami, a także korzystając w ramach kursu z możliwość otrzymania indywidualnej porady od psychologa oraz od specjalistów z Fundacji, poczujesz się lepiej przygotowana/y do wychowywania chłopca. #CPCD #Internetowy Uniwersytet Mądrego Wychowania