W pierwszym okresie życia dziecko musi mieć nieograniczone możliwości poruszania własnym ciałem, poznawania swego ciała, skutków swoich ruchów. Powinno też mieć możliwość nieograniczonego poznawania świata i zdobywania doświadczeń.
Nasze współczesne społeczeństwo odmawia dziecku tego od pierwszych chwil życia. Już w szpitalu szczelnie obwiązuje się niemowlę kocykiem, potem umieszcza dziecko na kolorowej macie brzuszkiem do góry lub w wózku, łóżeczku z karuzelą nad głową – aby się nie nudziło, albo w kojcu, jumperze, chodziku. Wynikiem okazji, jakie dają czasem swoim dzieciom rodzice, których nie stać na cały ten ekwipunek, jest lepszy rozwój fizyczny i neurologiczny.
To nie przypadek, że dzieci cywilizowanego społeczeństwa europejskiego wolniej się rozwijają od dzieci afrykańskich. Ograniczamy dziecko, zabezpieczając przed światem. W zamian dostarczamy mu masę zabawek, aby nigdzie się nie ruszało i aby się nie nudziło. Jeśli mu się to nie podoba i płacze, to nosimy je wtedy na rękach.
Glenn Doman, wybitny amerykański specjalista w zakresie rozwoju neurologicznego dzieci, w swojej książce „Jak nauczyć małe dziecko czytać” napisał: „To czym będzie dorosły w sensie fizycznych i neurologicznych zdolności jest określone przez ten okres życia bardziej niż przez jakikolwiek inny.”
Rezygnując z kupna wielu kolorowych, bajkowo wyglądających urządzeń dla dzieci masz szansę wychować dziecko wspaniale rozwinięte fizycznie i intelektualnie. Podczas szkolenia dowiesz się, czego tak naprawdę potrzebuje Twoje dziecko, aby poznać siebie i świat. Dowiesz się, jak zbudować proste urządzenia, które pomogą w tym twojemu dziecku. Poznasz umiejętności, jakie zdobywa dziecko w pierwszym okresie swojego życia w zakresie sześciu profili pracy mózgu. Poznasz prosty schemat pracy i umiejętności mózgu, dzięki któremu będziesz w stanie określić poziom rozwoju swojego dziecka i zaplanować zabawy stymulujące umiejętności, które nie miały okazji się właściwie rozwinąć.
Celem szkolenia jest wyposażyć rodzica w wiedzę potrzebną do:
* określenia poziomu rozwoju swojego dziecka,
* poznania przyczyn ewentualnego spowolnienia rozwoju,
* stworzenia dziecku możliwości rozwoju umiejętności, które nie miały okazji się dotychczas rozwinąć,
* wykonania urządzeń niezwykle usprawniających rozwój dziecka,
* ułożenia programu stymulacji wzrokowej, słuchowej i dotykowej swojego dziecka.
Dowiedz się:
* jak pielęgnować niemowlę, aby mieć więcej czasu i pieniędzy,
* co oznacza płacz twojego dziecka,
* jak mówić do dziecka, aby nauczyło się rozumieć i mówić,
* czego może nauczyć się małe dziecko i jakie ma z tego korzyści,
* jak bujać i kręcić niemowlę, aby korzystnie wpłynąć na jego rozwój intelektualny,
* jak poradzić sobie z pępkiem bez alkoholu, w sposób absolutnie naturalny i szybki,
* jak zaobserwować zaraz po urodzeniu, że dziecko pełza,
* jak powinna wyglądać przestrzeń wokół dziecka, aby pełzało mając 3 tygodnie, raczkowało mając 5 miesięcy i chodziło mając 8 miesięcy,
* dlaczego bardzo ważny jest każdy etap w rozwoju dziecka i dlaczego nie wolno niczego pominąć.
Termin: 10.02.2012
Godz.: 11.00 – 16.45 (dodatkowo 4-ro godzinny wykład – łącznie ok. 10 godz. zajęć)
Miejsce: ul. Elektoralna 15, Warszawa
Kontakt: [email protected] 22 292 31 42, 501 184 420
www: www.cudownedziecko.pl
Koszt: 420 zł (liczba miejsc jest ograniczona – 18 osób). O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.