WARSZAWA – Zajęcia edukacyjno – rozwojowe w Świetlicy Bullerbyn. Trwają zapisy!

Dzieci biorące udział w zajęciach, mają pierwszeństwo przyjęcia do grupy unschooling’owej przy Fundacji Bullerbyn działającej od września 2014.

 
W atmosferze zabawy, podążając za ciekawością uczestników zgłębimy tajniki ekspresji językowej i komunikacji niewerbalnej, poznamy nieoczywiste znaczenie często używanych słów, otworzymy laboratorium słowotwórcze, sprawdzimy dlaczego pomimo używania tego samego języka czasem tak trudno się porozumieć.
 
Wybierzemy się w pasjonującą podróż po kontynentach, aby sprawdzić jak ludzie w odległych zakątkach świata wyrażają emocje za pomocą słów i gestów. Ruszymy ze specjalną misją zwiadowczą w różne zakątki Warszawy oraz nauczymy się, jak posługiwać się językiem, aby stał się użytecznym narzędziem.
 
Zajęcia będą miały charakter zabawowo-warsztatowy z elementami psychoedukacji związanej z radzeniem sobie z agresją słowną oraz własną ekspresją emocji.
 
Zapraszamy w czwartki od godziny 10:00 do 15:00 w Warszawie przy Al. Wyzwolenia 7. Spotkania prowadzą: językoznawca Agnieszka Turula oraz psycholog Monika Mućko.
 
Zapisy za pomocą Formularza zgłoszeniowego online.
 
Jak pracujemy?
 
Pracując z dziećmi przede wszystkim szanujemy prawo każdego dziecka do autonomii, dlatego wspieramy dzieci towarzysząc im w samodzielnym poznawaniu świata w zgodzie z ich indywidualnym rytmem rozwojowym i potrzebami. Cechą na którą stawiamy w swojej pracy jest uważność, dzięki czemu możemy również proponować dzieciom udział w różnych aktywnościach w poszanowaniu ich naturalnej ciekawości.

Ważne jest dla nas każde dziecko z osobna jak również grupa, którą tworzą. Wspieramy budowanie demokratycznej społęczności poprzez troskę o:

 
  • Dynamikę grupy, proces grupowy, rozumiejąc go i wspierając poprzez: odwoływanie się do zasad, integrację grupy, pokazywanie podobieństw i różnic między uczestnikami, wspieranie dzieci w procesie wchodzenia w grupę w ich indywidualnym tempie, wsparcie w rozwiązywaniu trudności i konfliktów, wsparcie w doświadczaniu zależności od grupy.
  • Rytuały spajające grupę – budowanie rytmu dnia, wspólne rozpoczęcie dnia – zebranie społeczności, wspólne posiłki, dbanie o przestrzeń, dyżury, kręgi – podsumowanie dnia.
  • Tworzenie zasad społeczności poprzez decydowanie za pomocą konsensusu lub głosowania, tworzenie przestrzeni na podejmowanie własnych decyzji i doświadczanie ich konsekwencji, wypracowywanie osobistej wolności w poszanowaniu wolności innych, możliwość decydowania o sposobie spędzania czasu.
  • Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego, które są nieodłącznym elementem funkcjonowania w grupie – otwarta komunikacja, mówienie o własnych uczuciach i doświadczeniach w sposób odpowiadający możliwościom rozwojowym dziecka, wspieranie w wyrażaniu własnych uczuć i potrzeb (służy temu m.in. wyrażanie własnych uczuć i potrzeb podczas kręgu) co wpływa na poczucie bezpieczeństwa i sprawczość, rozwija wewnątrzsterowność.