Nadpobudliwe dziecko jest często bardzo gadatliwe. Dużo mówi, dużo opowiada o przeszłych wydarzenia, ale również opowiada o swoich fantazjach i planach, wymyślonych zabawach. Czasem, zmęczeni ciągłym mówieniem naszego dziecka, wyłączamy uwagę na to, co chce nam powiedzieć i potakujemy, w ogóle nie słuchając.
Później, kiedy mamy możliwość pobawić się z dzieckiem, pytamy w co chce się bawić. Zdarza się, że dziecko nie wie, ponieważ wszystkie wypowiedziane wcześniej pomysły ulotniły się wraz ze słowami.
Teraz, kiedy kończy się rok szkolny, będzie nam łatwiej usłyszeć te niesamowite pomysły.
Zachęcam do spisywania ich, aby w odpowiednim momencie móc je wykorzystać. Wiele z nich okaże się trudnych do zrealizowania, jednak po przepuszczeniu przez „sito racjonalności” kilka na pewno uda się wprowadzić w życie.
Jest to jeden z elementów budowania pozytywnej samooceny dziecka. Kiedy usłyszy od mamy lub taty: „Twój pomysł jest świetny. Zróbmy to razem”, będzie czuło się dumne. Będzie czuło się ważne. W jego dziecięcym, niedoskonałym świecie, może to być jedna z ważniejszych informacji.
Z drugiej strony, słuchając pomysłów dziecka i realizując niektóre z nich, ukierunkujemy jego uwagę na bezpieczne tory. A to oznacza, że jego umysł nie będzie się nudził, wymyślając niebezpieczne aktywności.
Małgorzata Adria – Doświadczona mama nastolatka z ADHD. Wieloletni członek Polskiego Towarzystwa ADHD. Certyfikowany Mediator Oświatowy PCM. Z zawodu LIFE COACH (coaching relacji, coaching rodzicielski, coaching celu) oraz trener.
Prowadzi warsztaty dla rodziców na temat radzenia sobie z dzieckiem nadpobudliwym oraz konsultacje indywidualne na skype . Autorka książek: „Oswoić ADHD u dziecka” www.eb.adhd-dziecko.pl, „Budowanie systemu motywacyjnego dla dziecka”, www.system.adhd-dziecko.pl
Autorka internetowego Kursu dla rodziców „Jak lepiej radzić sobie z dzieckiem nadpobudliwym” oraz kursu Mądrego Chwalenia.
„Dziecko z ADHD. Po co się męczyć?”
„Dziecko z ADHD. Czy to ważne, żeby znac objawy?”
„Dziecko z ADHD. Po co edukowac otoczenie?”
„Dziecko z ADHD. Czy każdy chce zrozumieć?”
„Dziecko z ADHD. SIłą nauczyciela dziecka nadpobudliwego jest wiedza”
Dziecko z ADHD. Czy kreatywność przeszkadza?
„Dziecko z ADHD na interesującej lekcji”
Dziecko z ADHD. Szkolenia nauczycieli