Według badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Klon/Jawor 54% Polaków przekazało w ciągu ostatniego roku pieniądze lub dary rzeczowe na rzecz organizacji i inicjatyw społecznych. Wynik brzmi optymistycznie, jednak szczegółowa analiza pokazuje, że większość z nich pomogła tylko raz – podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. – mówi Tomasz Trochim, Prezes Fundacji ProART. Konsekwentnie dążymy do stworzenia całkowicie darmowego, największego i najwygodniejszego w Polsce katalogu sposobów na pomaganie, aby maksymalnie ułatwić naszym rodakom regularne wspieranie organizacji charytatywnych– dodaje.
Małe i średnie fundacje zazwyczaj nie posiadają wiedzy lub środków na efektywną promocję w Internecie. Dzięki chcepomagac.org każda organizacja, która zakłada tu profil, tworzy zupełnie za darmo swoją stronę internetową, na której może zamieścić między innymi logotyp, zdjęcia i informacje z bieżących akcji bądź wystawić cele zbiórek. Jest to więc sposób, żeby zostać dostrzeżonym na równi z innymi organizacjami, niezależnie od ich wielkości.
Z drugiej strony Pomagający mogą zapoznać się z profilem działalności interesujących ich organizacji i na tej podstawie ocenić, której z nich chcą pomóc. Mogą to zrobić na trzy sposoby: przekazać 1% podatku, dokonać wpłaty bezpośredniej oraz zgłosić się na wolontariat.
Chcepomagac.org wciąż się rozwija. Posiada obecnie 11 500 unikalnych użytkowników, którzy odwiedzają ich ponad 20 000 razy w miesiącu, generując ponad 105 000 odsłon. Ich profile i akcje na Facebooku zgromadziły kilka tysięcy osób. Na portalu zarejestrowanych jest ponad 350 aktywnych Organizacji Pożytku Publicznego. Ministerstwo Zdrowia objęło projekt patronatem honorowym, a firma Google przyznała portalowi darmową reklamę AdWords o wartości 10 000 USD/miesięcznie.