
Oferuje diagnoza i terapie:
– Psychologiczne
– Logopedyczno/Neurologopedyczne
– Pedagogiczne
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA– obejmuje pomoc w zakresie:
– stymulacji psychoruchowej oraz społeczno – emocjonalnej a także:
– problemów wychowawczych;
– problemów interpersonalnych dziecka lub nastolatka, w tym problemów z rówieśnikami np.: trudności w nawiązywaniu relacji z kolegami, częste konflikty, niechęć do kontaktów;
– problemów związanych z przejawianiem przez dziecko: zachowań agresywnych i autoagresywnych, zachowań buntowniczych, nadmiernej nieśmiałości, niechęci do nauki, trudności w nauce, impulsywności;
– problemów zwianych z występowaniem u dziecka lub nastolatka zaburzeń takich jak: uogólnione i specyficzne zaburzenia rozwojowe ;
– zaburzenia lękowe,w tym: lęk separacyjny, lęk uogólniony, fobia szkolna;
– mutyzm wybiórczy;
– zburzenia obsesyjno – kompulsyjne;
– zaburzenia odżywiania, w tym: bulimia, anoreksja;
– zaburzenia zachowania; mieszane zaburzenia zachowania i emocji;
– zespoły nadpobudliwości ruchowej;
– zaburzenie stresu posttraumatycznego.
TERAPIA PEDAGOGICZNA:
Terapia pedagogiczna, skierowana jest do dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz problemami w funkcjonowaniu w środowisku szkolnym, rówieśniczym lub społecznym.
- Zajęcia terapeutyczne (trudne zachowania, zaburzenia koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchowa, agresja)
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (dla uczniów mających trudności w nauce w szkołach podstawowych, gimnazjum i szkołach średnich)
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (dla dzieci zagrożonych oraz z dysleksją rozwojową)
- Zajęcia rewalidacyjne (dla dzieci niepełnosprawnych) TERAPIA LOGOPEDYCZNA i NEUROLOGOPEDYCZNA:
Terapia wad wymowy, która obejmuje:
- kapacyzm zastępowanie głosek k i g odpowiednio głoskami t i d,
- seplenienie nieprawidłowa realizacja głosek: s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, sz, ż, cz, dż,
- reranie brak lub nieprawidłowa realizacja głoski r.
Terapia zaburzeń mowy i komunikacji
- dzieci z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy,
- dzieci zagrożone autyzmem,
- dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- dzieci zagrożone dysleksją i dyslektyczne,
- dzieci z alalią i afazją dziecięcą,
- dzieci z porażeniem mózgowym,
- dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
- dzieci z Zespołem Aspergera,
- dzieci z Zespołem Downa,
- dzieci jąkające się,
- dzieci dwujęzyczne,
- dorosłe osoby z afazją.
www.stymulus.pl
31-133 Kraków, ul. J. Dunajewskiego 5
e-mail: info@stymulus.pl