Dogoterapia a rozwój dziecka » EgoDziecka


Zajęcia z psem budują poczucie własnej wartości, pewności siebie. Dogoterapia uczy samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa. Wpływa na stan emocjonalny, łagodzi stres i samotność. Zabawy z psem uczą również tolerancji oraz szacunku do zwierząt i ludzi, wpajają zasady bezpiecznego postępowania z psami oraz wpływają korzystnie na kształcenie emocjonalne. Dogoterapia wpływa na kilka obszarów rozwoju: Celem jest rozwijanie umiejętności oraz czynności samoobsługowych: • ćwiczenia samoobsługowe, np. zakładanie psu obroży Wspomaganie rozwoju motoryki małej. Celem jest rozwijanie percepcji ruchów rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej: • zabawa z klockami i puzzlami,  • sznurowanie „papierowych kości”, • zgadywanie przedmiotów należących do psa tylko po dotyku,  • zabawy plastyczne, origami, • zabawy z grochem i fasolą,  • ćwiczenia z zapinaniem smyczy, obroży,  • czesanie, głaskanie, karmienie, masaż psa,  • nalewanie wody do miseczki, • wykonanie zabawki edukacyjnej dla psa,  Rozwijanie motoryki dużej, której celem jest kształcenie sprawności ruchowej, zręczności oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.  • naśladowanie sposobu poruszania się psa,  • ćwiczenia w orientacji własnego ciała,  • przechodzenie przez tunel, • skoki przez hula – hop, • zabawy z elementami rzutu,  Celem jest rozwijanie percepcji wzrokowo-przestrzennej, rozwijanie świadomości przestrzennej, uczenie orientacji.   • grupowanie przedmiotów według kształtów, kolorów itp., • ćwiczenia na wyczuwanie własnych kończyn, np. głaskanie psa stopą,  • rozpoznawanie elementów na obrazkach, • zabawy w szukanie smakołyków, utrwalenie pojęć, blisko, daleko. Rozwój społeczno-emocjonalny Celem jest kształtowanie wrażliwości, odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności społecznych, tolerancji oraz komunikacji.  • wspólna zabawa i integracja dzieci z psem, • czytanie bajek terapeutycznych, • nawiązywanie kontaktów, rozmowy, • kształtowanie poczucia własnej wartości, pewności siebie, • przestrzeganie zasad grupowych obowiązujących w szkole, • przestrzeganie zasad bezpiecznego postępowania z psem. Rozwój mowy, analizy i syntezy słuchowej oraz słuchu fonemowego • ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, np. swobodne oddychanie, • wskazywanie głoski na końcu wyrazu, na początku wyrazu oraz w środku,  • naśladowanie odgłosów psa, np. wycie, szczekanie,  • odróżnianie dźwięków, ciche – głośne, • wsłuchiwanie się w bicie serca psa, w odgłosy śpiącego psa,  • rozpoznawanie źródła dźwięku, np. szczeku psa, • grupowanie przedmiotów wydających te sam dźwięki, np. piszczące zabawki • „gimnastyka buzi i języka”, Rozwój umiejętności szkolnych Celem jest wspieranie rozwoju umiejętności szkolnych, pomoc w nauce. • układanie historyjek obrazkowych, • zadania matematyczne z psem w roli głównej, np. zadania z treścią,  • ćwiczenia z umiejętności rozumienia czytanego tekstu i umiejętności czytania, • ćwiczenia utrwalające litery, • odwzorowywanie, rysowanie. Ludzie oceniają po wyglądzie, zanim nas poznają, wyrobią sobie nas opinie. Jednak jest ktoś, kto nie ocenia. Cieszy się każdego rana, gdy wstajemy i bez różnicy, czy potargani, czy wyszykowani do pracy. Wygląd jest tu bez znaczenia. Nie śmieje się, gdy coś nam się nie uda. To oczywiście pies. Właśnie dlatego zajęcia z udziałem psa przynoszą doskonałe efekty. Nie ma bardziej tolerancyjnego towarzysza w życiu niż pies.  Gabinet Terapii Psychopedagogicznej

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00