A gdyby tak każdy młody człowiek potrafił patrzeć rano w lustro z uśmiechem i szacunkiem do siebie? Ze spokojem, radością i chęcią odkrywania codzienności. Niezależnie od tego z czym się zetknie wśród rówieśników, jak ocenia go pędzący świat i jakie oczekiwania do bycia „jakimś” przed nim stawia. Świadomy swoich mocnych stron, pełny akceptacji, z wewnętrzną pasją do rozwoju i z nadanym sobie prawem popełniania błędów. Szczęśliwy – bo jest, a nie – bo coś zaliczył na pięć. Świadomy siebie i pełny poczucia własnej wartości…
Czy to możliwe? Czas o to zadbać.
Na podstawie siedmioletniej pracy warsztatowej z dziećmi i młodzieżą, poznawania literatury psychologicznej, społecznej, zagłębiania się w odkryciach neurodydaktyki, spotkań i rozmów z rodzicami i nauczycielami, Michał Zawadka stworzył nową serię książek „Uśmiechologia. Pozytywna strona myślenia”. Z pomocą pierwszej części „Ja ze sobą” dziecko, nastolatek i rodzic odbędą wspaniałą i niezwykle cenną podróż do poczucia własnej wartości.
„Uśmiechologia” uczy realnej zmiany, działania tu i teraz oraz aktywnego wprowadzania zdobytej wiedzy w życie. Dzięki pracy z nią każdy młody człowiek może nauczyć się akceptacji siebie i pełnej zgody na to, kim jest. Tak, aby w chwilach słabości, zwątpienia, porażek i hejtu, wiedział, jak może wspierać sam siebie.
„Uśmiechologia” – to połączenie książki i zeszytu ćwiczeń. Ponad 100 stron aktywnych zadań w formie pytań, tabeli, sekcji do uzupełnienia, wykreślanek, rebusów, by zrozumieć i zaakceptować swoje myśli. Kierowana do dzieci i młodzieży, z pewnością zaciekawi oraz zachęci do przemyśleń również wielu dorosłych.
Pozytywna „Uśmiechologia” ma swojego towarzysza. Jest nim „Wartościownik”. Skierowany stricte do rodziców jest gotowym narzędziem do poszerzania ich kompetencji i wspierania dziecka w codziennym rozwoju. To kompendium wiedzy o poczuciu własnej wartości i jego roli w życiu, pełne wskazówek, podpowiedzi, przykładów i historii.
W „Wartościowniku” autor szeroko przedstawia: • dlaczego ważne jest budowanie poczucia własnej wartości i na jakie przestrzenie życia ono wpływa, • jakie są konsekwencje braku lub obniżonego poczucia własnej wartości, • przykłady tego, co w rodzicielskiej komunikacji i zachowaniu względem dzieci będzie wspierające i budujące ich poczucie własnej wartości,
• różne sytuacje i zachowania rodziców, które na co dzień niezauważane, mogą zakłócać lub nawet niszczyć poczucie własnej wartości.