Przyjemne czytanie – recenzja książki „Jaś i Maja. Czytanie globalne” » EgoDziecka

Na początku nauki czytania tą metodą demonstruje się plansze z wyrazami –  dziecko zapamiętuje ich wygląd i nazwę. Dzieci czytające tą metodą nie mogą na tym poprzestać i muszą nauczyć się czytania analityczno-syntetycznego. Fenomenem tej metody jest właśnie moment, w którym dziecko samo zaczyna dostrzegać złożoność wyrazu. Może to nastąpić po kilku tygodniach lub miesiącach zabaw z metodą. Glenn Doman sugerował, aby w pierwszej fazie stosować wyrazy napisane czerwonymi literami.
 

„Jaś i Maja” to pierwsza część z tej serii, przeznaczona dla dzieci w wieku 1-5 lat. Najmłodsze będą słuchać i oglądać, starsze szybko zapamiętają, co który wyraz oznacza. W czytaniu tą metodą ważny jest także układ strony, jak i użyta czcionka oraz jej kolor. Zgodnie z zaleceniami twórcy w książeczce użyta została czcionka bezszeryfowa Century Gothic w kolorze czarnym. 
  Dodatkowo na dole strony znajduje się margines, w którym umieszczone są nowe wyrazy. Autorka w liście do czytelnika zachęca do wydrukowania ich i powieszenia w pokoju dziecka – dla utrwalenia. Przypomina także o wskazywaniu najmłodszym czytanego wyrazu, aby skojarzyli wygląd z dźwiękiem.
  „Jaś i Maja” to książeczka idealna dla dzieci zainteresowanych czytaniem. Jeśli zastosujemy się do kilku zasad, sukces gwarantowany.  Jaś i Maja. Czytanie globalne Maria Trojanowicz-Kasprzak #„Jaś i Mają. Czytanie globalne”    #czytanie globalne    #metoda Domana

Dodano do koszyka.
0 produktów - 0,00