POZNAŃ – Kawiarenka pedagogiczna – Stawianie granic dziecku i motywowanie

Cele warsztatu:

– zapoznanie uczestników z prawidłowościami rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

– wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności konstruowania i wdrażania Kontraktu Rodzinnego, dostosowanego do rosnącej samodzielności dziecka (czyli czego można oczekiwać od dziecka i jak je do tego zaprosić)

– doskonalenie kompetencji komunikacyjnych rodziców tak, by sposób w jaki porozumiewają się z dzieckiem sprzyjał osiąganiu wspólnych celów

– przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej uniwersalnych, efektywnych narzędzi wychowawczych, po które można sięgać w sytuacji trudnej

Zakres merytoryczny zajęć:

Część 1:

– czego od kogo oczekujesz, czyli o dostosowywaniu oczekiwań do możliwości

– dlaczego jedne dzieci są mało ambitne, inne nie chcą zakładać czapki, jeszcze inne odmawiają chodzenia na basen, a niektóre siedzą przy lekcjach godzinami? -czyli rzecz o systemowych uwarunkowaniach postawy dziecka i o tym jak można skutecznie na nią wpływać

– kiedy nalegać, forsować, namawiać, egzekwować a kiedy „odpuścić”, czyli o tym czy konsekwencja na pewno jest siostrą motywacji

– motywacja a samodzielność -co zrobić żeby dziecko „samo chciało”?

– motywacja a rodzicielstwo -słów kilka o motywacji rodziców

Część 2:

– system granic indywidualnych i granic w rodzinie -jak go rozpoznać, budować, jaki model jest najlepszy

– co to jest problem wychowawczy i jak on powstaje

– w jaki sposób rozpoznać co dziecko próbuje nam zakomunikować swoim zachowaniem

– niegrzeczne, krnąbrne, złośliwe czy zatroskane, komunikujące, współpracujące -jakie można mieć opowieści o jednym dziecku, jednym zdarzeniu wychowawczym i jakie to ma konsekwencje dla metod wychowawczych

– nowe sytuacje-nowe zasady, czyli jak wprowadzać ład w rodzinie

– Warsztat rodzica – behawioralne techniki pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (zabawy, działania plastyczne i teatralne, książki które pomagają zrozumieć dziecku na czym polega respektowanie wytyczonych granic, a rodzicom ukazują możliwości rozwojowe dziecka, by jeszcze lepiej dostosowywali wymagania do możliwości)

Warsztaty prowadzone przez Joannę Sowińska – pedagog, trener i psychoterapeuta, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka wielu warsztatów psychopedagogicznych dla rodziców i pedagogów, realizuje treningi umiejętności rodzicielskich dla dorosłych i psychoterapię indywidualną; leader programu Dobry Rodzic – patronat Rzecznika Praw Dziecka i Fundacji KidProtect. Pracuje także w obszarze działań twórczych, projektuje i realizuje warsztaty artystyczne dla różnych grup odbiorców (dzieci i młodzieży), warsztaty dla całych rodzin, warsztaty plenerowe, warsztaty rozwoju twórczego dla rodziców, studentów, pedagogów. Jest członkinią Polskiego Komitetu Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania Przez Sztukę InSEA, współpracuje m.in. z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, Stowarzyszeniem Artystyczno-Edukacyjnym Magazyn i in.

Czas trwania: 6 godzin zegarowych ( 2x po 3 godziny )

Termin: sobota    9.02.13r  g. 14.00 -17.00    – wytyczanie granic dziecku
              sobota  23.02.13r  g. 14.00 -17.00    – motywowanie przedszkolaka i ucznia (kl.1-3) do nauki, wypełniania obowiązków i innych aktywności, na których zależy rodzicom
Miejsce: siedziba główna Edukatka w Poznaniu ul. Tomickiego 16
Kontakt:
Koszt: 139,00 pln /  za cały cykl