Te rysunki były przedziwne! Zosia raz widziała wszystko, raz znikały jej poszczególne elementy. Czasem rozwiązywała te zadania szybko, czasem oczy aż bolały ze zmęczenia. Do wymyślania pomysłów dołączył tata Zosi. Ćwiczeń przybywało. Zaklejanie już nie było takie złe, bo Zosia wiedziała, że później będzie się bawić z tajemniczymi ćwiczeniami i okularami z kolorowymi filtrami.
Zosia miała dużo szczęścia. Urozmaicone ćwiczenia w domu, wiedza mamy, wsparcie rodziców i systematyczność zaprocentowały. Teraz jest już ośmioletnią dziewczynką, widzi dobrze każdym okiem, ma widzenie stereoskopowe, czyli 3D.
Mama Zosi postanowiła rozszerzyć pracę zawodową. Poza okularami i soczewkami kontaktowymi zaczłęła zajmować się terapią widzenia. To właśnie pacjenci mamy zachęcili ją żeby opublikowała swoje ćwiczenia. Tak powstała pierwsza książka: „Ćwiczę oko!TM”.
Książki „Ćwiczę oko!TM”
Książeczki „Ćwiczę oko!TM” to ćwiczenia anaglificzne do terapii niedowidzenia oraz dla dzieci słabowidzących. Odtłumiają niedowidzące oko i pobudzają je do patrzenia. Zmuszają dziecko do jednoczesnego patrzenia każdym okiem, dzięki czemu rozwijają widzenie obuoczne. Bardzo często używane są w terapii widzenia dzieci z upośledzeniami, opóźnieniami lub autyzmem.Dobrze sprawdzają się w gabinetowej i domowej terapii widzenia.
Jak działają?
Książeczki „Ćwiczę oko!TM” zostały narysowane w czterech kolorach – czerwonym, różowym, białym i czarnym. Dzięki dopasowaniu kolorów do filtrów w okularach czerwono-zielonych część zadania widoczna jest prawym okiem, część lewym. Żeby poprawnie rozwiązać ćwiczenia należy jednocześnie używać obojga oczu. Podczas rozwiązywania ćwiczeń stymulujemy każde z oczu osobno. Przyzwyczajamy mózg dziecka do łączenia widzianych przez oczy obrazów.
Książeczki „Ćwiczę oko!TM” rewelacyjne przełamują lody i budują relację terapeuty z dzieckiem. Dzieci radośnie i spontanicznie podchodzą do patrzenia w czerwono-zielonych okularach, a rozwiązywanie zagadek dodaje jeszcze więcej radości.