Fundacja Dzieci Niczyje – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – wesprzyj akcję

Kłopoty z nauką, kłótnie z koleżankami, nieporozumienia z rodzicami. Każdy z nas pamięta, jak trudny był okres dorastania. Problemy nastolatków są wciąż podobne. Jednak od kilku lat mogą się nimi podzielić z anonimowymi powiernikami. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 pomaga setkom dzieci dziennie. A potrzebujących pomocy jest kilka tysięcy każdego dnia. Fundacja Dzieci Niczyje prowadzi kampanię, dzięki której pozyska środki na wsparcie i rozwój prowadzonej przez nią linii. 

– Każdy z odebranych przez nas telefonów to konkretna osoba i jej historia – mówi Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje, koordynator Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. – Dzieci i nastolatki dzwonią do nas z różnymi problemami. Wojtek martwi się jedynką z matematyki. Kasia zawiodła się na przyjaciółce, która wygadała jej sekret. Ale są też takie dzieci, którym jest tak trudno, że czują, że dłużej nie dadzą rady. Wszystkie łączy jedno – potrzebują osoby, z którą mogłyby otwarcie porozmawiać – dodaje Kicińska.

Konsultanci Telefonu wspierają najmłodszych słuchając ich uważnie, nie oceniając, szukając razem z nimi rozwiązań. Tego typu wsparcie dla dziecka czy nastolatka w trudnej sytuacji jest bezcenne. Jednak brakuje środków, aby zapewnić je każdemu, który tego potrzebuje.

Z tego powodu ruszyła kampania społeczna „Nie pozwól by zostały same”, mająca na celu pozyskanie środków na uruchomienie dodatkowych stanowisk dla konsultantów. Kampania została przygotowana na zasadach pro bono przez agencję Nano wraz z domem produkcyjnym FilmIt.

Telefon Zaufania obsługuje 50 osób tygodniowo. Są to wykwalifikowani wolontariusze (pedagodzy i psycholodzy), poświęcający swoje umiejętności i czas, aby jak najwięcej dzieci dostało wsparcie.

Jednak do obsługi tej – bezpłatnej dla dzwoniących – linii potrzebne są też pieniądze. Od powstania Telefonu 3 lata temu zwiększyła się liczba dzieci, którym Fundacja może w ten sposób pomóc. – W 2009 roku odbieraliśmy około 7500 rozmów miesięcznie. Teraz odbieramy ponad dwa razy więcej – mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor FDN. – A Telefon nie milknie nawet na chwilę. Naszym marzeniem jest, aby każde dziecko w Polsce dzwoniąc pod numer 116 111 mogło porozmawiać z życzliwym dorosłym – dodaje.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 można wesprzeć np. wpłacając 1% podatku na Fundację Dzieci Niczyje. Wystarczy w odpowiedniej rubryce wpisać KRS 0000 20 44 26. Więcej informacji o możliwościach przekazania pieniędzy na rozwój linii można znaleźć na www.fdn.pl.