Dziecko z ADHD. Incydent w szkole cz. 3

 
Rodzice Matiego poinformowali szkołę o całej sytuacji, o konflikcie, o „niby agresji” chłopca. Od czasu ostatnich kontaktów z rówieśnikami do momentu rozpoczęcia nauki w nowej szkole minął miesiąc, w tym ferie zimowe. Dyrekcja nowej szkoły zaproponowała łagodne wejście Matiego do szkoły w postaci Indywidualnego Nauczania.
 
W tym czasie chłopiec miałby zapoznać się ze szkołą, z nauczycielami, a nauczyciele mogliby poobserwować, jak Mati pracuje i jakie ma potrzeby rozwojowe. Rodzice się zgodzili i Mati poszedł do nowej szkoły.
 
Mati zaczął uczestniczyć w indywidualnych zajęciach, nadal nie mając kontaktu z rówieśnikami.
 
Z nauką sobie radził, ponieważ to dziecko o ponadprzeciętnej inteligencji. Brakowało mu tylko dzieci. Szkoła bardzo się bała włączyć Matiego do normalnych zajęć grupowych. Dyrekcja była ostrożna, a rodzice z niecierpliwością czekali na powrót Matiego do życia w społeczności szkolnej.
 
Do klasy został wprowadzony po ponad dwóch miesiącach Nauczania Indywidualnego.
 
Z rodzicami rozmawiałam w ostatnich dniach czerwca. Kończył się rok szkolny i było dobrze. Mama Matiego opowiadała: „Jest tak dobrze, że aż trudno uwierzyć. Nie jesteśmy wzywani do szkoły, nikt nie ma do nas pretensji”. Rodzice Matiego bardzo się dziwią, jak to możliwe. Nie mogą zrozumieć, jak to się dzieje, że w poprzedniej szkole nie potrafiono odpowiednio zająć się chłopcem, a w nowej szkole dają sobie radę.

Oczywiście chłopiec nadal ma ADHD i to się nie zmieniło… Jednak zobaczcie, jak wiele może zmienić odpowiednie podejście do dziecka.
 
Chłopiec jest w tej chwili bardzo wrażliwy na swoim punkcie. Trauma będzie utrzymywała się jeszcze długo. Jednak nauczyciele dbają, aby nie wybuchały konflikty. Trudniejsze sytuacje szybko wyjaśniają. Podczas lekcji Mati nie ma czasu na przeszkadzanie. Często zdarza mu się wykonać zadanie szybciej od innych. Wtedy dostaje dodatkowe atrakcyjne polecenie, więc jest na lekcji stale zajęty.
 
Szkoła daje sobie radę. Mati daje sobie radę.
 
Rodzice nie odzyskają straconych nerwów, ale wciąż nie mogą uwierzyć, że jest tak spokojnie. Oby tak dalej. Trzymamy kciuki za każdy Nowy Rok Szkolny!

Małgorzata Adria – Doświadczona mama nastolatka z ADHD. Wieloletni członek Polskiego Towarzystwa ADHD. Certyfikowany Mediator Oświatowy PCM. Z zawodu LIFE COACH (coaching relacji, coaching rodzicielski, coaching celu) oraz trener.



_m



Prowadzi warsztaty dla rodziców na temat radzenia sobie z dzieckiem nadpobudliwym oraz konsultacje indywidualne na skype . Autorka książek: „Oswoić ADHD u dziecka” www.eb.adhd-dziecko.pl, „Budowanie systemu motywacyjnego dla dziecka”, www.system.adhd-dziecko.pl



oswoic_baner_200system_baner_m



Autorka internetowego Kursu dla rodziców „Jak lepiej radzić sobie z dzieckiem nadpobudliwym” oraz kursu  Mądrego Chwalenia.



kurs_okladka



Czytaj również:



„Dziecko z ADHD. Wspólne Święta”



„Dziecko z ADHD. Samotność rodziców z wyboru”



„Dziecko z ADHD. Samotność rodziców – nie z wyboru”



i inne.